Klachtenprocedure Lotus woonzorg BV

Deze procedure geeft uitvoeringsrichtlijnen voor het behandelen van klachten van medewerkers, cliënten en stakeholders. Onder klachten wordt verstaan: ‘het uiten van ongenoegen t.a.v. de dienstverlening en/of handelswijze van Lotus woonzorg BV.

·       De ontvangen klacht wordt door desbetreffende begeleider/manager in ontvangst genomen

·       De begeleider/manager hoort de klacht aan en neemt indien mogelijk en noodzakelijk direct maatregelen

·       Informeert bij klachten van externen of dringende zaken direct één van de leden van de directie over de klacht. Onderwerp klachten wordt regelmatig besproken in het directieoverleg en waar nodig onder de aandacht van medewerkers en opdrachtnemers gebracht

·       De informatie over de klacht wordt na afhandeling door verantwoordelijk directie lid opgenomen in het registratieformulier “afwijkingen” t.b.v. trendrapportage en analyse in de jaarlijkse directiebeoordeling

·       Verantwoordelijk directielid beoordeelt tevens of de afhandeling correct en tijdig heeft plaatsgevonden

 

Geen interne oplossing

·       Indien ook met behulp van een klachtenfunctionaris geen oplossing wordt gevonden voor de klacht, of wanneer de aard van de klacht deze weg niet mogelijk maakt, kunt u er altijd voor kiezen om een klacht in te dienen bij de externe geschilleninstantie. Deze instantie zal dan een uitspraak doen en een advies geven voor de oplossing van de klacht.

 

Contactgegevens

klachtenfunctionaris                                                                     klachtenfuntionaris@lotuswoonzorg.nl 


                                     

 Wij proberen zo goed mogelijk voor u te zorgen. Toch kan het gebeuren dat u hierover niet tevreden bent. U kunt ons dit laten weten. U kunt uw vraag of klacht voorleggen aan het onafhankelijke Klachtenloket Zorg. Een medewerker van het Klachtenloket probeert uw klacht met informatie en advies op te lossen en kan u in contact brengen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die kan bemiddelen tussen u en ons, zodat we samen alsnog een goede oplossing kunnen vinden. U bereikt het Klachtenloket Zorg gemakkelijk door te bellen naar telefoonnummer 070-310 53 92. Dat kan van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Of stuur een mail naar info@klachtenloket-zorg.nl.

Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/klachtenloket-zorg/


De Geschillencommissie

U kunt ook een klacht indienen bij de externe en onafhankelijke Geschillencommissie Zorg Algemeen. Uw klacht wordt dan een geschil. Een onpartijdige, deskundige commissie beoordeelt uw geschil en u ontvangt een bindende uitspraak. Dat betekent dat u en wij ons aan de uitspraak moeten houden en niet in hoger beroep tegen de uitspraak kunnen gaan. Voor meer informatie hierover kijkt u op: www.degeschillencommissiezorg.nl.

Share by: