Privacyverklaring website Lotus woonzorg BV

Lotus woonzorg BV kan persoonsgegevens over u verwerken, doordat u deze gegevens zelf bij het invullen van een contactformulier op de website aan Lotus woonzorg verstrekt. Lotus woonzorg BV kan de volgenden persoonsgegevens verwerken:

• Uw voor- en achternaam• Uw e-mailadres• Uw telefoonnummer


Waarom Lotus woonzorg BV gegevens nodig heeft: Lotus woonzorg verwerkt uw persoonsgegevens om telefonisch contact met u op te kunnen nemen als u daarom verzoekt, en/of om u schriftelijk (per mail) te kunnen benaderen indien u telefonisch onverhoopt niet bereikt kunt worden.

Hoe lang Lotus woonzorg BV gegevens bewaard:  Lotus woonzorg BV bewaart uw persoonsgegevens niet langer dat strikt nodig is om de doelen te realiseren, waarvoor uw gegevens worden verzameld. Uw gegevens worden niet langer dan een maand bewaard indien er geen overeenkomst met u tot stand komt.

Delen met anderen : Lotus woonzorg BV verstrekt uw persoonsgegevens niet aan derden.

In kaart brengen websitebezoek en Google analytics:  Op de website van Lotus woonzorg BV worden algemene bezoekgegevens bijgehouden en opgeslagen door Google analytics, waaronder het IP-adres van uw computer en het tijdstip van opvraging en gegevens die uw browser meestuurt. Deze gegevens worden gebruikt voor analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Lotus woonzorg BV gebruikt deze informatie om de werking van de website te verbeteren. Deze gegevens worden zoveel mogelijk geanonimiseerd en worden niet aan derden verstrekt.
 

Bestaande cliënt?: Wanneer je cliënt bent bij Lotus woonzorg BV, worden gegevens t.b.v. identificatie vastgelegd namelijk; naam, adres, BSN en geboortedatum. Telefoonnummer en emailadres worden tevens verwerkt zodat er contact gelegd kan worden. Achtergrondinformatie (hulpverleningsgeschiedenis) van de cliënt die van belang zijn bij de signalering van structurele tekortkomingen of ter bevordering van de hulpverlening worden waar van toepassing vastgelegd. De cliënt geeft hier schriftelijke toestemming voor en de gegevens worden gezamenlijk vastgelegd in zijn/haar digitale dossier.

Wie heeft inzage?:De zorgmanager, back office medewerker en je eigen begeleider/helpende heeft inzage in de gegevens. Cliënten mogen ten alle tijden in hun eigen dossier kijken. Dit kan op het kantoor van Lotus woonzorg BV zowel schriftelijk als digitaal.

Hoe lang worden gegevens bewaard?: De gegevens worden zolang de zorg verleend wordt bewaard. Na beëindiging van de zorg worden je gegevens/dossier nog twee jaar bewaard en zijn ter eigen inzage. Dit wordt gedaan zodat er, waar nodig, een warme overdracht plaats kan vinden en met schriftelijke toestemming van de betrokkene opgestuurd kunnen worden naar een eventuele volgende zorgaanbieder t.b.v. de zorg.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen: U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@lotuswoonzorg.nl Lotus woonzorg BV zal zo snel mogelijk, maar binnen een week, op uw verzoek reageren. Daarnaast heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.


Beveiligen: Lotus woonzorg BV neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijzigingen tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, of indien u meer informatie wenst over de beveiliging van door Lotus woonzorg BV verzamelde persoonsgegevens, neemt dan contact op met zorgmanager van Lotus woonzorg BV via: info@lotuswoonzorg.nl

Data lek stappenplan: Indien zich een data lek voordoet zal Lotus woonzorg BV als volgt actie ondernemen:

1. Licht bij constatering van een data lek hierover direct de zorgmanager en directie in.

2. Bepaal direct of het nog mogelijk is de gevolgen van het lek in te perken en voer de

hiervoor benodigde acties uit.

3. Directie en zorgmanager coördineert de afhandeling van de opgetreden data lek.

4. Bepaal binnen welke tijdspan de acties die de verantwoordelijke neemt ten gevolge

van de data lek voltooid dienen te zijn.

5. Leg de data lek intern vast. Vul het ‘formulier registratie datalekken’ in en sla deze op

in de onedrive.

6. Constateer aan de hand van de ingevulde vragen of Lotus woonzorg BV

verplicht is melding te doen van de data lek bij de betrokkenen.

7. Constateer aan de hand van de ingevulde vragen of Lotus woonzorg BV

verplicht is melding te doen van de data lek bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

8. Onderhoudt contacten (indien nodig) met de Autoriteit Persoonsgegevens.

9. Bespreek intern hoe in de toekomst een dergelijk data lek voorkomen kan worden. En

pas zo nodig dit protocol hierop aan.



Share by: